Keď skupinka chce naozaj naplniť svoju úlohu – vychovávať učeníkov, musí k tomu prispôsobiť svoju štruktúru. Musí vychovať zrelých vodcov, ktorí sa budú schopní starať o novoobrátených a vychovávať z nich učeníkov.
V mnohých skupinkách pribúdajú obrátení ľudia, a predsa tieto skupinky výrazne nerastú. Dôvod je jednoduchý. Aj napriek silnej evanjelizačnej činnosti je v týchto skupinkách slabá starostlivosť o novoobrátených. Tieto skupinky síce rodia duchovné novorodeniatka, ale kľudne ich nechajú v kojeneckom veku zomrieť. Evanjelizačná práca totiž nie je ukončená, kým sa novoobrátený nepripojí ku skupinke a kým sa z neho nestane zrelý učeník Ježiša Krista. Rast skupinky je úmerný výchove vodcov. Jedna štúdia o výchove vodcov spomedzi laikov zistila túto závažnú skutočnosť: „Na jedného vodcu, (človeka, ktorý pomáha pri duchovnej práci vo farnosti, alebo skupine), ktorého skupina vychová a pričlení k tímu vodcov, pripadá rast v skupine o 12 až 14 ľudí.“
Rastúce skupinky sa venujú výchove vodcov a výchove ľudí v učeníkov.
1. Čo sa stalo s tritisíc ľuďmi, ktorí sa na Letnice (Turíce) obrátili na Petrovu kázeň? (Sk 2. 37-41).
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
2. Čo sa stalo s množstvom ľudí, ktorí v prvej cirkvi denne dochádzali k obráteniu? (Sk 2, 41-47)
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
3. Čo sa stalo s ľuďmi, ktorí podľa Sk 5,12-14 uverili v Pána?(Pozri aj 6.7 a 8.3).
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
4. Aké percento novoobrátených sa v tvojej skupinke/farnosti stalo aktívnymi, zrelými údmi Cirkvi?
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………
5. Aké konkrétne kroky podnikla tvoja skupinka pre starostlivosť o novoobrátených?
……………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………